Arla-konkurrent klar med mælkealternativer

Finske Valio har set skriften på væggen, og som et forsøg på at få del i den vækst, som man finder i kategorien for alternativer til de almindelige mælkeprodukter, er mejerikoncernen klar med havredrikke.
Foto: Valio
Foto: Valio

Med lanceringen af brandet Oddlygood er den finske mejerikoncern Valio hoppet med ombord i den trend, som peger lidt væk fra de produkter, som normalt har hjemme i en mejerikoncern.

Oddlygood-produkterne, der indtil videre omfatter et yoghurt- og et mælke-alternativ, er nemlig lavet på havre, og med satsningen håber koncernen at få en andel af den vækst, som soya-, mandel- og ris-alternativerne oplever for tiden.

Produkterne er kommet på markedet i Finland, og i næste uge lanceres de også i Sverige, skriver Food-supply.se.

"Det er en vores største lanceringer i Sverige i år. Markedet er større end i Finland og forbrugerne anvender i højere grad plantebaserede produkter. Det bliver interessant at se, hvordan vi klarer os derovre," udtalte Tuomas Salusjärvi, produkt- og brandansvarlig hos Valio til det finske dagblad Vasabladet i sidste måned.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også