DI Fødevarer-direktør: Mange sundhedsråd er ikke en økologisk bønne værd

Madbilleder på sociale medier som eksempelvis Instagram er med til at skabe forvirring og uklarhed for forbrugerne, mener Leif Nielsen, branchedirektør i DI Fødevarer.
Foto: Dansk Industri (DI)
Foto: Dansk Industri (DI)

Madtrends er blevet en slags ekstremsport, hvor sociale medier er med til at skabe udokumenterede myter, som er uhensigtsmæssige.

Det skriver Leif Nielsen, branchedirektør i DI Fødevarer, i et debatindlæg på Altinget.

"Æg er lige så farlige som cigaretter. Det er i hvert fald det indtryk, man kan få i medierne, og især på de sociale medier. Her buldrer alternative kostråd frem, og mens den ene blogger nu har fundet meningen med livet gennem udelukkende at spise rå grøntsager, viser Netflix-"dokumentaren" What the Health, hvordan æg er lige så farlige som cigaretter," skriver branchedirektøren og tilføjer:

"Mange af disse råd, blogs eller "shockumentaries" er ikke en økologisk bønne værd. "

Ifølge Leif Nielsen er madbilleder på sociale medier som eksempelvis Instagram med til at skabe forvirring og uklarhed.

DI Fødevarer om manglende kvinder: Det handler om kvalifikationer og fødekæde

DI Fødevarer: Tiden er inde til at strømline kontrolgebyrer

DI Fødevarer forsøger igen: Kæmp for lempeligere anprisningsregler, hr. minister

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også