Globale fødevareskandaler og private label sender bundlinjen ned hos Hanegal

Den økologiske pålægs- og convenienceproducent må i 2016/17 se bundlinjen gå tilbage for andet år i træk. Det skyldes ifølge direktøren høje råvarepriser, øget konkurrence og et stigende krav om private label hos dagligvarekæderne.
Produktion hos Hanegal. | Foto: Martin Bubandt/Polfoto/Arkiv
Produktion hos Hanegal. | Foto: Martin Bubandt/Polfoto/Arkiv

Kødskandalen i Brasilien og den omfattende fipronilskandale på hønseæg i Europa har været med til at presse råvarepriserne op med op til 25 pct. for Hanegal i det forgangne år. Samtidig ønsker supermarkederne mere private label og presser prisen ned. Det har spændt ben for væksten i selskabet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også