Chr Hansen satser på mejeriprodukter til børn

Ingredienskoncernen har udviklet en kulturløsning, der særligt henvender sig til de producenter, der satser på det voksende marked for drikkeyoghurt til børn.

Højere indkomster og efterspørgsel efter sundere fødevarer til de mindste i familien får verden over markedet for yoghurt til børn til at vokse.

Det marked vil den danske ingredienskæmpe Chr. Hansen være del af, og derfor har producenten netop lanceret en probiotisk kulturløsning, der særligt egner sig til børnenes drikkeyoghurter.

Lanceringen kommer et år efter, at Chr. Hansen sikrede sig rettighederne til den bedst dokumenterede probiotiske stamme kaldet LGG, og forhåbningerne til udviklingen af de gode bakterier er store.

"Vi har bragt det bedste ud af LGG's probiotiske stamme ved at kombinere det med en omhyggeligt sammensat yoghurtkultur. Resultatet er en meget mild, velsmagende yoghurtdrink med et højt antal celler af levende probiotiske bakterier, der vil appellere til unge smagsløg og sundhedsbevidste forældre," udtaler Dorte Eskesen, Global Marketing Manager Fresh Dairy i Chr. Hansen, i meddelelsen.

Chr. Hansen lancerer Prokids, som konceptet er blevet døbt, globalt i dag.

"Vi mener, at der er store muligheder for LGG-mærket fremadrettet i betragtning af Chr. Hansens store geografiske rækkevidde og dybe teknisk viden og vi ser frem til at bringe andre spændende koncepter til markedet med tiden,"udtaler Lars Bredmose, Senior Director, Fresh Dairy.

Danske fødevarevirksomheder vil have bid af indisk vækst

Chr Hansen vil have Novo-finanschef i bestyrelsen

Chr Hansen-konkurrent melder om stærkt kvartal og uændret prognose

Chr. Hansen fjerner produkter med lav profit fra Natural Colors

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også