Carlsberg trodser omsætningsfald med værdifokus

Samlet er omsætningen i årets første ni måneder gået tilbage hos Carlsberg, men med et øget salg af dyrere øl løfter koncernen forventningerne til hele 2017.
Salget af Carlsberg-øl opgjort i volumen steg med 1 pct. i tredje kvartal, men det er særligt salget af dyrere øl, der får koncernen til at løfte forventningerne til resten af 2017. | Foto: Thomas Petri/ JP
Salget af Carlsberg-øl opgjort i volumen steg med 1 pct. i tredje kvartal, men det er særligt salget af dyrere øl, der får koncernen til at løfte forventningerne til resten af 2017. | Foto: Thomas Petri/ JP
AF JØRGEN RUDBECK & RITZAU

Carlsberg måtte i årets første ni måneder se koncernens organiske vækst gå tilbage med et enkelt procentpoint, og dermed kunne hverken omsætningen på 16,7 mia. kr. i tredje kvartal eller på 48,4 mia. kr. i årets første ni måneder helt matche sidste års øverste linjer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også