Det går stærk for de britiske destillerier, der voksede med 19 pct. fra 110 i 2015 til 131 destillerier i 2016.
Det skriver Foodbev.
En del af stigningen skyldes, at gin bliver stadig mere populært og salget er således steget med 12 pct. i løbet af det seneste år, skriver mediet.
Den korte produktionstid på gin gør, at det er relativt let at skabe et destilleri og udnytte det gunstige marked.
"Gin-næssancen viser ingen tegn på afmatning. For fem år siden, var der ikke mange, der kendte til specialbrygget gin, men nu er det ikke unormalt, at der er fem eller ti premiumgin på hylderne i supermarkederne," siger James Simmonds, der er kategorichef for drikkevarer i den britiske koncern Hacker Young, til mediet.
Styrket Pernod Ricard forudser store økonomiske følger af stærk euro
Gammelt sodavandsbrand tager cocktailkampen op med kendt tonic
Frugtøl flyder i de globale ølmarkeder