Salget af Somersby er på et år vokset med 76 pct.
Det oplyser Carlsberg til Børsen i kølvandet på, at bryggeriet i maj lancerede en ny – og mere tør – serie af Somersby-cideren.
Serien har navnet Somersby Orchard Selection.
Ifølge Carlsbergs egne tal udgør den nye serie allerede 47,2 pct. af det totale Somersby-salg på glas.
"Det er stadig meget tidligt i processen, så jeg vil gerne tage alle de forbehold, jeg kan, men det lader til, at vi med Somersby Orchard Selection rammer noget rigtigt i befolkningen, hvor især den lyserøde Sparkling Rosé er blevet taget rigtig godt imod. Vi gætter på, for det har vi ikke tal på, at det skyldes, at vi lancerede den i rosé-sæsonen, hvor den er et alternativ til den klassiske rosévin."
Det siger Simon Kjær Foged, Carlsbergs marketing-manager for cider, til Børsen.
Somersby skal være tør og drikkes på stilk
Roséen vokser fra det amerikanske vinmarked
Nielsen: Carlsberg vokser i nøglemarkeder