Roséen vokser fra det amerikanske vinmarked

Den lyserøde sommerdrik har fået godt fat i de amerikanske forbrugere, og over det seneste år er værdien af kategorien vokset med 53 pct., viser nye Nielsen-tal.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Der er gang i propperne på de afkølede rosé-flasker som i stigende grad bliver åbnet i det amerikanske marked.

Nye tal fra analysehuset Nielsen viser ifølge Beveragedaily.com, at rosé-kategorien over de seneste 52 uger er steget med 53 pct. i værdi, og dermed løber den fra den samlede vinkategori, som i samme periode kun er steget med fire pct.

Dog udgør rosé-markedet i USA kun omkring 1,4 mia. kr. eller 1,5 pct. af det samlede marked for bordvin.

Som det er under hjemlige danske himmelstrøg er det også i sommermånederne, at der sælges flest flasker i det amerikanske marked.

Somersby skal være tør og drikkes på stilk

Rosébæltet, ølhundene og Mokaïtrekanten: Sådan drikker danskerne

Ung champagne-iværksætter tjener penge - men kunderne jubler ikke

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også