Økologisk mejeridirektør forventer turbovækst

Fusionen af Naturmælk og Øllingegaard er kommet godt fra land, og direktøren forudser, at de næste år bliver gode for indtjeningen.
Foto: Naturmælk
Foto: Naturmælk

Efter årelange tilnærmelser endte romancen mellem Øllingegaard og Naturmælk i december 2016 med et ægteskab, da mejerierne blev lagt sammen under navnet De Økologiske Mejerier. Og forholdet har angiveligt fået en flyvende start på tosomheden med stor interesse fra både private og erhvervskunder.

Det skriver Berlingske Business.

Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder – HER!

Leif Friis Jørgensen, adm. direktør i Naturmælk, forventer sig især stor vækst i Øllingegaard, der sidste år havde en omsætning på 70 mio. kr.

"Jeg regner med, at Øllingegaard-brandet om fire år omsætter for 140 mio. kr. I indeværende regnskabsår venter jeg en samlet omsætning på 325 mio. kr. i 'De Økologiske Mejerier', og næste år er det målet at nå 350 mio. kr.," siger Leif Friis Jørgensen til avisen.

Naturmælk-chef drak sin første kop kaffe hos Øllingegaard for 16 år siden

Mejerichef ser Øllingegaard blive dobbelt så stor

Fiskefusion er kulmination på års tilnærmelser

Foldschack efter mejerifusion: Lang romance er blevet til ægteskab

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også