FødevareWatch

Frankrig forbød ølreklamer ved fodbold-EM - Carlsberg tørrede dem noget så grusomt

Analyse: Med hjælp fra smarte reklamefolk fik Carlsberg sit budskab klart ud, selv om det var forbudt at reklamere for øl ved Euro16 i Frankrig.

Danske fans, da Danmark søndag aften tørnede sammen med Tyskland i den sidste kamp i gruppespillet i Gruppe B ved EM i fodbold i Lviv i Ukraine. | Foto: Ritzau

Rent kommercielt kan Carlsberg næppe drømme om større ros fra sine modstandere: Bryggeriets kampagne ved sidste sommers Europamesterskab i fodbold i Frankrig var en nærmest ubrudt række af succesoplevelser rent brandingmæssigt.

Og det på trods af at man ikke siden 1991 har måttet reklamere for alkohol ved sportsbegivenheder i Frankrig. Alligevel lykkedes det Carlsberg at få en eksponering, som få havde troet muligt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

I Ovodan har man gjort æg til en global milliardforretning

Det fynske æggepulverselskab Ovodan Egg Group er markedsledende i flere lande og buldrer i disse år frem i Kina. I år har selskabet, der er ejet af Stadil-konglomeratet Thornico, en børsnotering i kalenderen, som skal fremme væksten yderligere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier