Frankrig forbød ølreklamer ved fodbold-EM - Carlsberg tørrede dem noget så grusomt

Analyse: Med hjælp fra smarte reklamefolk fik Carlsberg sit budskab klart ud, selv om det var forbudt at reklamere for øl ved Euro16 i Frankrig.
Danske fans, da Danmark søndag aften tørnede sammen med Tyskland i den sidste kamp i gruppespillet i Gruppe B ved EM i fodbold i Lviv i Ukraine. | Foto: Ritzau
Danske fans, da Danmark søndag aften tørnede sammen med Tyskland i den sidste kamp i gruppespillet i Gruppe B ved EM i fodbold i Lviv i Ukraine. | Foto: Ritzau
AF SØREN KRAGBALLE

Rent kommercielt kan Carlsberg næppe drømme om større ros fra sine modstandere: Bryggeriets kampagne ved sidste sommers Europamesterskab i fodbold i Frankrig var en nærmest ubrudt række af succesoplevelser rent brandingmæssigt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også