Erik Sørensen Vin skal gå fra "good" til "great"

Den sjællandske vinhandlers nyligt tiltrådte direktør, vil sætte mere skub i udviklingen.
Erik Sørensen Vin har tre fysiske butikker i København og i Nordsjælland. | Foto: Joachim Adrian/Polfoto/Arkiv
Erik Sørensen Vin har tre fysiske butikker i København og i Nordsjælland. | Foto: Joachim Adrian/Polfoto/Arkiv

Efter at være startet som elev i 2000 overtog Troels Ambo direktørposten i Erik Sørensen Vin ved årsskiftet. Han vil sætte gang i digitaliseringen og restaurantsalget i den traditionsrige vinhandler.

Det skriver Finans.

Det er nu ikke fordi, at selskabet er nødlidende. I det seneste regnskab, der viser regnskabsåret 2015, leverede selskabet en bundlinje på 2,4 mio. kr. og et bruttoresultat på 16,2 mio. kr.

"Det er et firma, der har været der i mange år, og som har været stabilt. Der er ikke brug for en turnaround. For mig handler det om, hvordan vi kan gå fra "good" til "great"," siger han til Finans.

Det handler primært om at styrke onlinedelen af virksomheden, hvor man aktuelt henter syv pct. af omsætningen.

Desuden skal restaurantsalget, der fylder omkring 20 pct. af salget, løftes.

Erik Sørensen Vin blev stiftet i 1956, og selskabet oplyser ikke dets omsætning.

Grundlægger af vinfirma giver direktørstafetten videre efter 18 år

"Det var et spørgsmål om overlevelse. Havde vi ikke solgt, var vi gået til grunde"

Philipson Wine vil være sektorens fordelerbrønd

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår