Med inspiration fra Canada og USA har Royal Unibrew lanceret en smagsskala, der skal pryde alle bryggeriets øl.
Det oplyser Danmarks næststørste bryggeri i en pressemeddelelse.
Hent FødevareWatch-appen til din iPhone HER og til Android HER.
"Hos Royal Unibrew har vi ni certificerede øl-sommelierer, som hjælper restauranter med at afstemme, hvilke øl der passer til de forskellige retter på menuen. På samme måde vil vi også gerne hjælpe forbrugerne med at vælge den rigtige øl, og med de nye skalaer kan man ud fra bitterhed og farve vælge den øl, der passer til den mad, man sætter på bordet," siger Kirsten Lahn Hansen, der er marketingchef øl og cider hos Royal Unibrew, i meddelelsen.
Der vil være to skalaer: en, der angiver øllens farve og en, der angiver øllens bitterhed.
Royal Unibrews Henrik Brandt i spil som ny formand for Rockwool
Coop-chef: "Sidste gang jeg så en vare tage sådan et hop, var det skyr"
AB Inbev styrker sit cidersamarbejde i to markeder