FødevareWatch

Berømt dansk specialbryggeri: Vi har aldrig brugt én krone på annoncer

Hvordan Mikkellers internationale berømmelse er opnået, står i skærende kontrast til ølindustriens hidtige salgsstrategi. Grundlæggeren forklarer, at den massive succes er opnået ved at skabe et unikt univers.

Nej tak til reklamer i kulørte magasiner, knitrende aviser, rullende busser og lysende tv-skærme. Mikkeller har opnået international berømmelse uden at smide millioner i den slags.

Af principielle grunde har det danske specialbryghuset aldrig brugt så meget som én krone på annoncer eller reklamer for sine produkter. Ejer og grundlægger Mikkel Borg Bjergsø tror slet og ret ikke på, at den slags virker – i hvert fald ikke for hans øl.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier