PR-stunt: Ketchupgigant giver alle USA-lønansatte fri til Super Bowl

Èn fridag skal give Kraft Heinz mere PR end en reklame til millioner. Det er i hvert fald tesen bag konceptet.

Målt i PR så regner ketchupgiganten Kraft Heinz Co. med, at det bedre kan betale sig at give samtlige af sine amerikanske lønansatte fri én dag end at betale for en reklame til Super Bowl .

Fridagen falder dagen efter Super Bowl, som er den årlige afslutning på den professionelle amerikanske fodboldliga, NFL.

Det skriver Bloomberg.

Super Bowl bliver afholdt den første søndag i februar og er en stor begivenhed, der ses af millioner af amerikanere. Ofte fejres dagen ved at venner og familie mødes og ser kampen med dertilhørende snacks og øl.

Særligt sidstnævnte kan der godt ryge en del indenbords af. Netop derfor er en fridag om mandagen sikkert en glædelig nyhed for Heinz' medarbejdere.

Heineken vil også have fingre i vietnamesisk bryggeri

Heineken med i opløbet om britisk pubkæde

Carlsberg skyder 130 millioner efter unge briter

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også