Det var på en tur på vej til København, at 41-årige Morten Ravn tog beslutningen om at sige sit job op hos Netslé og blive iværksætter.
Det skriver Børsen.
Tanken havde han haft længe, men da Thomas Helmigs sang 'Malaga' flød ud gennem radioen, tog han springet. "Nogle døre må man lukke, for at verden kan blive større," synger den århusianskfødte musiker.
"Så tænkte jeg bare: Det skal være nu. Og så holdt jeg ind på en rasteplads for at købe domænenavnet Kaffekapslen.dk. Dagen efter sagde jeg op," siger Morten Ravn til Børsen.
Han skød en opsparing på 200.000 kr. ind i virksomheden, og de efterfølgende fem år er hans webbutik Kaffekapslen.dk, som tilbyder et markant bredere udvalg af kapsler med kaffe, te og kakao end supermarkederne, fordoblet sin indtjening hvert år. I det seneste regnskab tjener selskabet 2 mio. kr. efter skat.
Kaffekapslen.dk blev lanceret i sommeren 2011. Ud over Danmark sælger selskabet også kapsler i Sverige, Norge, Tyskland og Østrig. På siden forhandles både store og kendte mærker som Nespresso og Tassimo og billigere kopier som polske Café René og italienske Gimoka.
Peter Larsen klar med nedbrydelige kaffekapsler
Italienere lancerer komposterbare kaffekapsler
To nørder provokerer smagsløgene med gin på nye urter
Kendt kaffe-kollektiv vil forbedre egen succesformel