FødevareWatch

Tuborg Julebryg flyder stadig - men slut med Jacobsens juleøl

Traditionen tro hælder Carlsberg kun begrænsede mængder juleøl op til danskerne. Lidt utraditionelt kan koncernen endnu melde udsolgt på topsællerten, mens de

Foto: Kenneth Meyer/Polfoto

Selv om traditionen næsten tilskriver en melding fra Carlsberg om, at Tuborg Julebryg er udsolgt, så er det ikke tilfældet i år.

Det oplyser Carlsberg.

Hos Tuborg er man sikker på ikke at løbe tør for Tuborg Julebryg i år, selv om det ellers plejer næsten at være en tradition.

Det skyldes, at Carlsbergs bryggeri i Fredericia er begyndt at brygge julebryggen som i gamle dage, hvor Tuborg filtrerede tre forskellige råølstyper i forskelligt forhold tilsat lakrids og humle.

Det skal sikre, at der er Tuborg Julebryg helt frem til 29. december, hvor Tuborg lancerer "snerydning" på landets barer.

Derimod er Jacobsens juleøl - Jacobsen Julebock og Jacobsen Golden Naked Christmas Ale - udsolgt.

"Danskerne er igen begyndt drikke juleøl til julemenuen, både Julebocken og Golden Naked Christmas Ale er skræddersyet til den danske julemad. Derfor har vi igen i år øget produktionen, men det er gået endnu hurtigere med salget end sidste år. Helt præcis 84 bryg af Golden Naked Christmas Ale og 35 bryg af Julebocken," siger brygmester Morten Ibsen.

Ikke kun Tuborgs Julebryg kan fås stadigvæk, men også gourmetøllen Semper Ardens Christmas Ale er på lager.

Derimod er Carlsberg Julemumme, som brygges for Kongens Bryghus også udsolgt, men kan stadig kan fås i butikkerne

Specialølbarer gør oprør mod J-dag med ØJ-dag

Julebryggens arving har gjort det utænkelige og fornyet opskriften

Påskebryg skal give vækst til Tuborg

Carlsberg lancerede specialkylle og meldte alt udsolgt

Mere fra FødevareWatch

Bryggeriforeningen: Nu koster krisen medarbejdere

VALG 2022: De danske bryggerier befinder sig i en krise, der overgår, hvad erhvervet måtte gennemgå under pandemien. Alligevel er der mindre politisk opmærksomhed på denne krise, men det er en fejl, fortæller Bryggeriforeningens direktør Nick Hækkerup, hvis medlemmer begynder at afskedige medarbejdere.

De globale fødevarepriser fortsætter nedad

Verden over får de høje priser millioner af forbrugere til at spænde livremmen ind, vælge billigere fødevarer og undgå madspild. Effekten kan ses på råvarebørserne, hvor priserne fortsætter nedad efter en sommer, hvor høsten har været god, og Ukraine er tilbage på verdensmarkedet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier