Unibrew-chef: Markedet er skidt i Italien på ottende år

Forbrugertilbageholdenhed præger på ottende år det italienske ølmarked, hvor Royal Unibrew er til stede.
Foto: Davide Mauro / Stock.xchng
Foto: Davide Mauro / Stock.xchng
AF RITZAU FINANS

Markedssituation i Italien er fortsat ikke den bedste, men at betegne regionen som en skønhedsplet i regnskabet er ikke helt korret.

Det siger topchefen Henrik Brandt til Ritzau Finans.

"Hvis det er en skønhedsplet, så har det været det i otte år," siger han og påpeger, at landets BNP er faldet 10 pct. siden 2008, og ungdomsarbejdsløsheden er på 40 pct.

Modtag FødevareWatchs abonnement gratis – hver dag!

Forbrugeradfærden blandt italienerne holder Unibrew tilbage, men alligevel går det fornuftigt.

"Markedssituationen i Italien er fortsat præget af forbrugertilbageholdenhed, og forbruget skønnes på samme niveau som i de første ni måneder af 2015, hvis der ses bort fra effekten af det exceptionelt gode vejr i 2015," skriver Unibrew i regnskabet.

Tredje kvartal var specielt påvirket at påvirket af, at der blev opbygget lagre i distributørleddet i andet kvartal

I tredje kvartal i år var omsætningen i støvlelandet 145 mio. kr. mod 153 mio. kr. i tredje kvartal 2015

Trods vejrlig er Unibrew-direktør tilfreds med udvikling

Amerikansk samarbejde løfter Royal Unibrew regnskab

Pepsico lukker stor læskedrik-handel

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også