Arlas onlinesalg i Kina kører på skinner

Halvdelen af Arlas omsætning i Kina kommer fra onlinehandel. Det er de langtidsholdbare produkter, som der er netsalg i.
Foto: Arla
Foto: Arla

Kineserne er gode til at bruge nettet som handelsplatform. Det har Arla formået at forstå. Det danske andelsmejeri fortæller til Børsen, at 50 pct. af omsætningen i det store land kommer fra onlinehandel.

Det er først og fremmest langtidsholdbar mælk, som kineserne køber online, hvorefter babymælkepulver tager andenpladsen.

"Det er, fordi det er nemt og bekvemt, og med de mange timer kineserne går på arbejde, er det oplagt for dem at spare tid ved at handle på nettet. Derudover føler de sig også mere trygge ved de varer, der udbydes online, fordi der ikke er mange risikofyldte mellemled involveret," siger Jesper Colding, som er chef for Arla, Asien og stillehavsområdet, til avisen.

Det er to år siden, at Arla for alvor gik ind i det kinesiske onlinemarked.

Arla lancerer sit første øko-produkt i Storbritannien

Arla afleverer 29 ud af 40 britiske regnskaber alt for sent

Arlas strategiske offensiv mod syd er ramt af hård modvind

Arla UK roder med milliardminus, regnskabsfejl og anstrengt likviditet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også