Et nyt dansk spiritusmærke med navnet 'I Am' har indtaget de danske natklubber og tager dermed konkurrencen op med luksusmærker som Moët og Belvedere. Selskabet er stiftet af den 26-årige Martin Bundgaard, der er kendt som festkonge, barnebarn af skuespilleren Poul Bundgaard og blandt arvingerne til milliardvirksomheden FLSmidth.
Det skriver Berlingske Business.
I Am har endnu ikke præsenteret sit første årsregnskab, og derfor kan Martin Bundgaard ikke sige meget om økonomien i virksomheden. Han mener dog, at der er lyse tider forude.
"Men det ser ret fornuftigt ud. Vi har dog nogle utroligt store marketingposter lige nu. Det er et pænt tocifret millionbeløb, der er postet i det indtil videre. Håbet er, at det skal løbe rundt økonomisk i år, men hver gang vi åbner i et nyt land, så kræver det nye store investeringer," siger Martin Bundgaard til Berlingske Business.
Indtil videre eksporterer virksomheden de alkoholiske drikke til Norge og snart også til Sverige og Finland.
Flyselskab investerer 3 mia i vin under egne vinger
Iværksættere må ty til fonde i kampen om finansiering
Nystartet virksomhed? Her er dine muligheder for finansiering