Det er en dansk direktør, der fremover skal stå i spidsen for den hollandske bryggerikoncern Heinekens afdeling i Italien.
Det skriver det britiske magasin Marketing.
Søren Hagh, der hidtil har stået i spidsen for selskabets marketingafdeling som executive director global marketing, er således blevet rykket til Milano, hvor han er blevet direktør for hele den italienske forretning.
Danskeren, der har en MBA fra den franske handelshøjskole Insead, har været marketingdirektør for Heineken siden oktober 2013. Han har tidligere siddet i lignende stillinger hos Lego og spirituskoncernen Diageo, ligesom han har haft en række ledende stillinger hos den franske kosmetikkoncern L’Oreal, blandt andet som direktør for selskabets europæiske forretning.
Søren Hagh var i sin tidligere stilling ikke en del af koncernledelsen i Heineken.
Dansker bliver finansdirektør for international konfekturekæmpe
Tidligere Carlsberg-direktør skal sælge Guinness i Nigeria
Dansker bliver salgsdirektør for amerikansk tilapia-producent