Dansk marketing-mand bliver Heineken-chef i Italien

En dansker med en fortid hos blandt andre Lego og Diageo skifter nu jobbet som global marketingdirektør for Heineken ud med en stilling som landechef for bryggeriets afdeling i Italien.
Foto: Sang Tan/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Sang Tan/AP/POLFOTO/arkiv

Det er en dansk direktør, der fremover skal stå i spidsen for den hollandske bryggerikoncern Heinekens afdeling i Italien.

Det skriver det britiske magasin Marketing.

Søren Hagh, der hidtil har stået i spidsen for selskabets marketingafdeling som executive director global marketing, er således blevet rykket til Milano, hvor han er blevet direktør for hele den italienske forretning.

Danskeren, der har en MBA fra den franske handelshøjskole Insead, har været marketingdirektør for Heineken siden oktober 2013. Han har tidligere siddet i lignende stillinger hos Lego og spirituskoncernen Diageo, ligesom han har haft en række ledende stillinger hos den franske kosmetikkoncern L’Oreal, blandt andet som direktør for selskabets europæiske forretning.

Søren Hagh var i sin tidligere stilling ikke en del af koncernledelsen i Heineken.

Dansker bliver finansdirektør for international konfekturekæmpe

Tidligere Carlsberg-direktør skal sælge Guinness i Nigeria

Dansker bliver salgsdirektør for amerikansk tilapia-producent

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter