Da Carlsberg forleden fremlagde årsregnskab for 2015 fulgte også en nyhed på markedsføreingsfronten: Efter blot få år på markedet nedlægger Carlsberg nu sloganet "That calls for a Carlsberg". I stedet vende den danske ølkæmpe tilbage til rødderne og sloganet fra 1973: "Probably the best beer in the world".
Berlingske skriver i dag, at den kovending ifølge branchekendere giver god mening.
Direktør i Sponsor Insight, Simon Bastiansen - som i øvrigt selv har en fortid hos Carlsberg - kalder det nu aflivede "That calls for a Carlsberg"-slogan for en "katastrofe", mens CBS-lektor Mads Mordhorst mener, at det er smart, at Carslberg finder det gamle motto frem i stedet for at hitte et nyt:
"Det er set før, at strategisk repositionering af øl-brands går galt. Man skal huske, at øl i meget høj grad er et produkt, der befinder sig på et identitetsmarked. Man køber med andre ord en identitet gennem sit ølvalg, og derfor skal et brand som Carlsberg passe på med at lave for mange repositioneringer. Man risikerer simpelthen at tabe de kunder, der allerede identificerer sig med brandet," udtaler Mads Mordhorst til Berlingske.
Medie: Dagligvarekæder angriber i hver sin retning
Branchekendere: Svær fremtid for Coops betalingsapp
Humlekrigen raser: Tårnhøje priser kan betyde færre specialøl
Små bryggerier: Carlsberg smadrer humlemarkedet