Koncernen bag Smirnoff Vodka: Vi blev dovne

Mangel på udvikling af Smirnoff-brandet har kostet den britiske spirituskoncern Diageo markedsandele og faldende salg de seneste år. Det indrømmer brand-direktøren.
Foto: Diageo/ PR
Foto: Diageo/ PR
AF SINE THOMSEN

På en konference for spirituskoncernen Diageos investorer i sidste uge i New York, indrømmede Smirnoff Vodkas Global Brand-direktør Matt Bruhn, at de har ligget på den lade side i forhold til at udfordre markedet for spiritus. Det skriver Thespiritsbusiness.com

”Lad os gøre det klart, ja vi blev dovne, vi har lavet fejl,” sagde Matt Bruhn ifølge websitet.

Manglende innovation og høj prissætning af vodkaen, har efter hans eget udsagn ført til tab af markedsandele og fald i salget de senere år.

Ifølge Thespiritsbusiness.com faldt salget af Smirnoff vodka på det globale marked med 3 procent i regnskabsåret 2014-2015.

Tidligere på året udtrykte Matt Bruhn bekymring for, at vodka havde mistet sin status på markedet overfor andre typer spiritus som f.eks. amerikansk whiskey.

”Vi stoppede med at udfordre markedet og begyndte i stedet at forsvare vores position, men som I vil se, har vi intentioner om at kæmpe os tilbage med vores brand,” sagde han til Thespiritsbusiness.com.

Heineken stopper salget af tequila-øl i USA

Vil Diageo også frasælge Guinness?

Diageo sælger vinforretning i milliardhandel

Diageo henter finansdirektør fra kopimaskineproducent

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter