FødevareWatch

Koncernen bag Smirnoff Vodka: Vi blev dovne

Mangel på udvikling af Smirnoff-brandet har kostet den britiske spirituskoncern Diageo markedsandele og faldende salg de seneste år. Det indrømmer brand-direktøren.

Foto: Diageo/ PR

På en konference for spirituskoncernen Diageos investorer i sidste uge i New York, indrømmede Smirnoff Vodkas Global Brand-direktør Matt Bruhn, at de har ligget på den lade side i forhold til at udfordre markedet for spiritus. Det skriver Thespiritsbusiness.com

”Lad os gøre det klart, ja vi blev dovne, vi har lavet fejl,” sagde Matt Bruhn ifølge websitet.

Manglende innovation og høj prissætning af vodkaen, har efter hans eget udsagn ført til tab af markedsandele og fald i salget de senere år.

Ifølge Thespiritsbusiness.com faldt salget af Smirnoff vodka på det globale marked med 3 procent i regnskabsåret 2014-2015.

Tidligere på året udtrykte Matt Bruhn bekymring for, at vodka havde mistet sin status på markedet overfor andre typer spiritus som f.eks. amerikansk whiskey.

”Vi stoppede med at udfordre markedet og begyndte i stedet at forsvare vores position, men som I vil se, har vi intentioner om at kæmpe os tilbage med vores brand,” sagde han til Thespiritsbusiness.com.

Heineken stopper salget af tequila-øl i USA

Vil Diageo også frasælge Guinness?

Diageo sælger vinforretning i milliardhandel

Diageo henter finansdirektør fra kopimaskineproducent

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier