FødevareWatch

Tesco fjerner Carlsberg fra hylderne

Den store britiske detailgigant luger ud blandt de mange brands på hylderne. Det koster rigtig mange Carlsberg-produkter livet.

Foto: Tesco/PR

Flere britiske medier skriver, at Carlsberg står tilbage som taberne, efter at Tesco har sat gang i en større oprydning kaldet ”Project Reset”. Oprydningen skal luge ud i detailbutikkernes brandportefølje, og det har betydet, at man i fremtiden kun kan finde Carlsberg i såkaldte four-packs i Tescos 200 største butikker.

I de resterende mere end 2800 Tesco-butikker vil det slet ikke være muligt at finde øl fra den danske ølproducent, skriver Markedsføring.dk, der har fået historien bekræftet hos Carlsberg.

Fra flere kilder hedder det, at Tesco-beslutningen er truffet som følge af ”komplekse kommercielle beslutninger baseret på brandets performance, og de betingelser leverandøren stiller,” skriver Markedsføring, der videre tilføjer, at det ikke er klart, hvad det vil have af konsekvenser for Carlsbergs britiske markedsandel, som i dag er på 14,2 pct.

Det er ikke alene et britisk fænomen, at hive leverandører af hylderne på den måde, og tilbage i 2013 var Carlsberg næsten ikke at finde i Coops butikker som følge af en priskonflikt med detailgiganten.

Unibrew-topchef: Sol og Carlsberg-konflikt har hjulpet os

Carlsberg-comeback skubbede Rises øl af hylderne

Carlsberg-formand: Fusion af rivaler kan åbne nye muligheder

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier