En del af Watch Medier

FødevareWatchonsdag1. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
10.08.2015kl. 06.44

Juicefirmas egyptiske investering tager tid

Etablering af egenproduktion i Egypten koster juicevirksomheden Orana store tidsmæssige ressourcer.
Foto: Polfoto/Arkiv
af MAJKEN SØNDERGAARD NIELSEN

Juiceselskabet Orana påbegyndte for fire år siden etablering af egen produktion i Egypten. Og det har vist sig at være en overordentligt tidskrævende proces. Finansdirektør Flemming Hansen har således brugt omkring 30 pct. af sin tid på projektet, skriver Børsen.

Også topchef Niels Østergaard lægger ofte vejen forbi mens kvalitetschef Anne Gommesen vurderer at hun bruger 10-12 dage i landet.

Men ifølge Flemming Hansen begynder det nu for alvor at bære frugt.

”Det har krævet meget stort fokus. Men selvom der selvfølgelig fortsat vil komme bump på vejen, bliver det mindre nu. Vi har gang i begge produktionslinjer og er for alvor kommet i gang med produktionen. Fremtidig skal jeg måske kun herned en gang i kvartalet. Det er nemmere at tage herned end til vores selskab i Vietnam, men investeringen i Egypten er også større, så vi har naturligvis en store interesse  i at være tæt på,” siger han til avisen.

Orana venter i 2014/15-regnskabet at nå op på en omsætning i selskabet på 44 mio. kr. mod godt og vel 25 mio. kr. året før.

Juiceselskab drejer nøglen om

Orana vil være med til at genstarte markedet i Myanmar

Bundlinjen i Orana får hug

Relaterede artikler:

  • Roskilde Festival omsætter for over 100 mio. kr. på festivalområdets barer og madboder. | Foto: Gregers Tycho/Polfoto/Arkiv

    Juiceproducent indgår øko-aftale med Roskilde Festival

    For abonnenter

  • Foto: Carsten Andreasen/Polfoto/Arkiv

    Bundlinjen i Orana får hug

    For abonnenter

  • Agrana Juice lukker ned for sin danske forretning og sælger nu ud af værdierne. | Foto: Polfoto/Arkiv

    Juiceselskab drejer nøglen om

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"En gennemsnitlig Irma-kunde handler nu dobbelt så meget i discountforretninger som i Irma," siger Kræn Østergaard Nielsen, topchef i Coop om begrundelsen for at lukke Irma. | Foto: Kim Frost
Detail

Coop-topchef: "Det er en myte, at Irma-kunder bare vil have trøfler og mørbrad"

Væksten i discount har udhulet forretningsgrundlaget under Irma, siger Coop-topchef Kræn Østergaard, der afviser kritik af, at Coop ikke skulle have gjort nok for at redde kæden.
  • Tidligere Irma-direktør om lukning: "Vildt, voldsomt og vanvittigt"
  • Kræns gennemgribende forandringer: Har ryddet hele hylden

For abonnenter

Foto: Miriam Dalsgaard
Fødevarer

I dag udløber Skares frist for at fremskaffe dokumentation

For abonnenter

Fra april lukker Irma-kæden som led i en sparerunde i Coop, der har ejet Irma siden 1982. | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix.
Detail

Overblik: Det sker der med de 65 Irma-butikker

”Vi er selvfølgelig ikke uberørte af de svære markedsforhold, men vi har hele tiden været markedsledere på onlinemarkedet, og vi står selvfølgelig kun endnu stærkere nu," siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.com. | Foto: Martin Lehmann
Detail

Nemligs tro på online dagligvaremarked er uændret trods Coop-exit

For abonnenter

Foto: Pr / Statkraft
Fødevarer

El- og gaspriserne når sjældent lavt niveau

Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Detail

Tidligere Irma-direktør om lukning: "Vildt, voldsomt og vanvittigt"

For abonnenter

Læs også

Foto: Thomas Borberg
Drikkevarer

Danskerne mener fødevareindustrien har et ansvar for fedmeepidemi

Skal det være slut med slagtilbud på cola og ekstra fedende fødevarer? Danskerne mener, at det er på tide, at fødevareindustrien kommer på banen i kampen mod overvægt i samfundet.

For abonnenter

Photo: Pr/pernod Ricard
Drikkevarer

Pernod Ricard-direktør: "100-kroners prispunktet fylder mere"

Vil man vinde på markedet lige nu, er 100 kroners-prispunktet det, man skal sigte efter. Det vurderer Pernod Ricards danske direktør, der ser forbrugerne søge mod billigere alternativer.

For abonnenter

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix.
Drikkevarer

Absolut Vodka-ejer vokser – men lander første underskud i fem år

Underskuddet i Pernod Ricards danske forretning er dog 13,8 mio. kr. misvisende, forklarer nyudnævnt direktør. ”Det er vores største resultat nogensinde,” siger han.

For abonnenter

Seneste nyt

  • El- og gaspriserne når sjældent lavt niveau – 09.52
  • Overblik: Det sker der med de 65 Irma-butikker – 09.48
  • Nemligs tro på online dagligvaremarked er uændret trods Coop-exit – 09.12
  • Chokolademager må kaste håndklædet i ringen – 08.21
  • Kædedirektør er "dybt skuffet" – 07.44
  • Coop-topchef: "Det er en myte, at Irma-kunder bare vil have trøfler og mørbrad" – 07.07
  • I dag udløber Skares frist for at fremskaffe dokumentation – 06.48
  • Selvstændige Kvickly-butikker vil beholde navn trods national ændring – 06.43
  • Tidligere Irma-direktør om lukning: "Vildt, voldsomt og vanvittigt" – 31. jan.
  • Kræns gennemgribende forandringer: Har ryddet hele hylden – 31. jan.
  • Detail-analytiker: "Irma er en religion" – 31. jan.
  • Analytiker: Coop ruster sig til skærpet kamp om kunderne – 31. jan.
  • Nyt nordjysk fjerkræslagteri satser på økologi – 31. jan.
  • Burgerkæmpe slutter året stærkt af – 31. jan.
  • Irma lukker – 137 års dansk butikshistorie afsluttes nu – 31. jan.
Flere nyheder

Watch Job

  • Business Intelligence Specialist

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Tilbudschef - NCC Renovering Vest

Se flere jobs

Kolofon

FødevareWatch
Søg

Sektioner

  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Stine Skriver

stine.skriver@fwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8424

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Job

Abonnement

Prøv FødevareWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

fodevarewatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Læs mere om abonnement her

Adresse

FødevareWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8388

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © FødevareWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
FødevareWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge