Juicefirmas egyptiske investering tager tid

Etablering af egenproduktion i Egypten koster juicevirksomheden Orana store tidsmæssige ressourcer.
Foto: Polfoto/Arkiv
Foto: Polfoto/Arkiv

Juiceselskabet Orana påbegyndte for fire år siden etablering af egen produktion i Egypten. Og det har vist sig at være en overordentligt tidskrævende proces. Finansdirektør Flemming Hansen har således brugt omkring 30 pct. af sin tid på projektet, skriver Børsen.

Også topchef Niels Østergaard lægger ofte vejen forbi mens kvalitetschef Anne Gommesen vurderer at hun bruger 10-12 dage i landet.

Men ifølge Flemming Hansen begynder det nu for alvor at bære frugt.

”Det har krævet meget stort fokus. Men selvom der selvfølgelig fortsat vil komme bump på vejen, bliver det mindre nu. Vi har gang i begge produktionslinjer og er for alvor kommet i gang med produktionen. Fremtidig skal jeg måske kun herned en gang i kvartalet. Det er nemmere at tage herned end til vores selskab i Vietnam, men investeringen i Egypten er også større, så vi har naturligvis en store interesse  i at være tæt på,” siger han til avisen.

Orana venter i 2014/15-regnskabet at nå op på en omsætning i selskabet på 44 mio. kr. mod godt og vel 25 mio. kr. året før.

Juiceselskab drejer nøglen om

Orana vil være med til at genstarte markedet i Myanmar

Bundlinjen i Orana får hug

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter