Coca-Cola: Flaskefusion skal sikre lave priser

Coca-Cola har indledt fusionsdiskussioner med tre europæiske selskaber, der fylder læskedrikken på flaske. Fusionen skal konsolidere og effektivisere markedet og reducere omkostningerne, skriver Wall Street Journal.
Foto: David Goldman/AP Photo/Polfoto
Foto: David Goldman/AP Photo/Polfoto
AF RITZAU FINANS

Sodavandsgiganten Coca-Cola har indledt seriøse fusionsdiskussioner med tre europæiske selskaber, der fylder læskedrikken på flaske. Fusionen skal konsolidere og effektivisere markedet og reducere omkostningerne.

Det skriver Wall Street Journal.

Moderselskabet diskuterer disse dage en sammenlægning med tyske Coca-Cola Erfrischungsgetränke og Coca-Cola Iberian Partners, der står for det spanske, portugisiske og andorranske marked.

Wall Street Journal kender ikke vilkårene for en potentiel aftale, men vurderer, at den er i milliardklassen.

En fusion vil være på linje med Coca-Colas seneste række af opkøb af mindre flaskevirksomheder, hvilket skal gøre det lettere at markedsføre læskedrikken, sikre en fleksibel prissætning og differentiere emballagedesignet.

Coca-Cola trodser faldende sodavandsforbrug

Sådan ser verden ud gennem et par Coca-Cola-briller 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter