FødevareWatch

Coca-Cola: Flaskefusion skal sikre lave priser

Coca-Cola har indledt fusionsdiskussioner med tre europæiske selskaber, der fylder læskedrikken på flaske. Fusionen skal konsolidere og effektivisere markedet og reducere omkostningerne, skriver Wall Street Journal.

Foto: David Goldman/AP Photo/Polfoto

Sodavandsgiganten Coca-Cola har indledt seriøse fusionsdiskussioner med tre europæiske selskaber, der fylder læskedrikken på flaske. Fusionen skal konsolidere og effektivisere markedet og reducere omkostningerne.

Det skriver Wall Street Journal.

Moderselskabet diskuterer disse dage en sammenlægning med tyske Coca-Cola Erfrischungsgetränke og Coca-Cola Iberian Partners, der står for det spanske, portugisiske og andorranske marked.

Wall Street Journal kender ikke vilkårene for en potentiel aftale, men vurderer, at den er i milliardklassen.

En fusion vil være på linje med Coca-Colas seneste række af opkøb af mindre flaskevirksomheder, hvilket skal gøre det lettere at markedsføre læskedrikken, sikre en fleksibel prissætning og differentiere emballagedesignet.

Coca-Cola trodser faldende sodavandsforbrug

Sådan ser verden ud gennem et par Coca-Cola-briller 

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier