Carlsberg opruster digitalt med øllede adresser

I et forsøg på at styrke den digitale tilstedeværelse har Carlsberg købt sig til nogle ret øl-orienterede internetrettigheder.
AF RITZAU FINANS

Carlsberg forsøger at styrke sin digitale position med en række nye internetadresser, der alle slutter med ".beer".

Det danske storbryggeri har blandt andet købt adresser svarende til sine største varemærker, herunder tuborg.beer, baltika.beer og holsten.beer. Samtidig har det satset på bredere begreber med domæner som football.beer og quality.beer.

Det fortæller det britiske hostingselskab Minds + Machines i en meddelelse.

Ifølge Niels Lund-Johansen, chef for intellektuel ejendom i Carlsberg, kan domænerne bruges i Carlsbergs kampagnearbejde.

Domænerne dækker ikke over selvstændige hjemmesider men fører videre til Carlsbergs eksisterende adresser på internettet.

Jyske Bank venter sløvere tal fra Carlsberg

Jacobsen glæder sig til Paul McCartney

Carlsberg laver hudplejeserie af øl

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter