Efter ved årsregnskabet at have omtalt endnu et effektivitetsprogram er Carlsberg nu meget tæt på at lancere det for organisationen og derefter for "offentligheden."
Det siger koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen på et telepressemøde efter regnskabet.
"Vi kigger på nye initiativer," bekræfter koncernchefen og tilføjer:
"Vi har bygget en ny forretningsmodel de seneste år og har de sidste tre måneder arbejdet på nye initiativer."
Jørgen Buhl vurderer, at bryggerikoncernen nærmer sig det punkt, hvor programmet skal lanceres internt.
"Til den tid vil der komme flere detaljer."
Over for Ritzau Finans medgiver han dog, at det naturligt nok vil være betydeligt færre omkostninger end ved det seneste program - BSP1 - der var milliarddyrt og inkluderer flytninger, effektiviseringer af forretningsgange og lignende.
"Det nye program kigger mere på organisation og måden vi arbejder på," forklarer koncernchefen til Ritzau Finans, men henviste ellers til detaljer senere på året.
I kvartalsregnskabet fremgik det, at fordelen fra det nye program først vil påvirke målene i 2016, mens målene for 2015 ikke påvirkes af programmet.
Der vil måske være omkostninger i 2015, men også det må markederne og analytikerne vente med en specifikation af til senere, forklarede vicekoncernchefen og CFO Jørn P. Jensen på pressemødet.
Carlsbergs underskud en anelse større end ventet
Carlsberg fastholder forventningerne