Analyse: Kan man sælge øl, når man ikke må annoncere?

I Vesteuropa er der allerede mange restriktioner på reklamer for øl. Også i Asien er der restriktioner på vej. Vejen frem hedder sociale medier og at møde kunderne i selve butikkerne, hvor de køber deres øl.
Foto: Philipp Guelland/AP Photo/Arkiv
Foto: Philipp Guelland/AP Photo/Arkiv
AF SØREN KRAGBALLE

Da Indonesien i sidste uge besluttede at forbyde salg af drikkevarer med under 5 pct. alkohol - især møntet på øl - fra mindre salgssteder, var det endnu et slag mod de forhåbninger til Asien, som bryggerierne nærer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter