Er Coca-Colas store sugerør ved at stoppe til?

Den amerikanske drøm af et varemærke lider både under folkets fokus på sundhed og en stribe fejlslagne kampagner. Selskabet med den sparsommelige Muhtar Kent på 25. sal er nødt til at gå nye veje. Ellers er der ikke meget "always" tilbage i Coca-Cola.
Foto: David Goldman/AP Photo/Polfoto
Foto: David Goldman/AP Photo/Polfoto
AF RENE DEICHGRÆBER

Det var et spørgsmål om frækhed og attitude - om street credit, som de siger på basketballsprog - og i det afgørende sekund driblede Pepsi forbi Coca-Cola og lavede et slamdunk.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter