FødevareWatch

Er Coca-Colas store sugerør ved at stoppe til?

Den amerikanske drøm af et varemærke lider både under folkets fokus på sundhed og en stribe fejlslagne kampagner. Selskabet med den sparsommelige Muhtar Kent på 25. sal er nødt til at gå nye veje. Ellers er der ikke meget "always" tilbage i Coca-Cola.

Foto: David Goldman/AP Photo/Polfoto

Det var et spørgsmål om frækhed og attitude - om street credit, som de siger på basketballsprog - og i det afgørende sekund driblede Pepsi forbi Coca-Cola og lavede et slamdunk.

I denne uge rev den ene læskegigant aftalen med NBA ud af hænderne på den anden. Derfor skal tilskuerne til den amerikanske basketballliga fremover slukke tørsten i produkter fra PepsiCo frem for Coke. Det ville højst være en note værd i Europa, hvis det ikke var for tre forhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier