FødevareWatch

Carlsberg mangler amerikansk ciderpartner

Det amerikanske cidersalg er i stor fremgang, men Carlsbergs ciderbrand Somersby er ikke at finde på markedet. Koncernen er ramt af partnerproblemer, som forsinker processen.

Den planlagte amerikanske makker, der skulle hjælpe Somersby hurtigt i gang på det hastigst voksende amerikanske marked, Crown Import, blev i 2012 solgt til en mexicansk konkurrent, og siden har Carlsberg haft mere end svært ved at få en bid af det store amerikanske cidermarked.

Det skriver Børsen.

"Vi starter op med en partner, der bliver købt op og får øl ind i sit sortiment. De vælger at sige, at de ikke kan fokusere på de øl, de har fået ind, og lanceringen af Somersby, og så må vi gå til en ny partner," siger pressechef Jens Bekke til avisen, hvor han også siger, at han ikke mener, at bryggeriet med tabet af partneren har glippet mulighederne på det amerikanske marked.

Mød kvinden bag Somersbys erobringstogt

Mund til mund skal give smag for Royal Beer

Carlsberg hæver glasset 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier