FødevareWatch

Markedsføring tager en sjat af dansk Diageo-overskud

Mens spirituskoncernens danske omsætning fortsat stiger, er overskuddet 40 pct. lavere end sidste år.

Foto: Diageo/ PR

Spiritus og 40 pct. hænger normalt ganske godt sammen. I det netop offentliggjorte årsregnskab for den danske division af verdens største spirituskoncern, Diageo, kan sammenhængen imidlertid godt give anledning til en lidt atypisk form for hovedpine, eftersom det er bundlinjen, der er faldet med 40 pct.

Diageo kan dog fremvise et overskud på 2,8 mio. kr. mens omsætningen vokser med 3,6 pct. i forhold til sidste år og for første gang overstiger 200 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Supermarkedets prisskilte står til at blive varmt valgtema

SF’s forslag om en hasteundersøgelse af supermarkedskædernes prisstigninger bliver både kaldt en ”gratis omgang” og en ”god ide” blandt politiske aktører og interesseorganisationer. Én ting er der enighed om: Temaet ventes at blive centralt i valgkampen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier