FødevareWatch

Carlsberg er gratis til VM i Brasilien

Forbrugerne tror fejlagtigt, at Carlsberg er sponsor af verdensmesterskaberne.

Carlsberg er så tæt forbundet med fodbold, at mange forbrugere – især i England – tror, at det danske bryggeri også er sponsor ved fodbold- VM i Brasilien. Men her er det konkurrenten Budweiser, der har betalt i dyre domme for at blive associeret med begivenheden.

Carlsberg er ikke det eneste store mærke, der på den måde ”gratis” bliver tillagt sponsorskaber uden at have betalt for det. 38 pct. af forbrugerne i Storbritannien, USA og Brasilien tror fejlagtigt, at MasterCard, Nike og Pepsi er sponsorer for VM, viser en undersøgelse fra GlobalWebIndex; mens det er Coca-Cola, Visa og Adidas, der har betalt for at være med som officielle sponsorer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier