FødevareWatch

Dansk kaffesalg til detailhandlen på tilbagetog

I løbet af de sidste fem år er kaffebranchens salg til detailhandlen faldet støt. Brancheformand erkender fald i forbruget, men peger også på en stærk differentiering i forbrugernes adfærd.

Foto: Casper Dalhoff/ JP

I 2013 faldt danske kaffedistributørers salg til detailhandlen 2 pct. målt på volumen og ramte dermed ca. 22,7 mio. ton.

Det er det laveste i en årrække – salgsvolumen er faldet støt siden 2008, hvor der blev målt en volumen på ca. 26,2 mio. ton. Det viser en ny rapport fra analyseinstituttet Euromonitor International.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier