FødevareWatch

Coca-Cola styrker sit brand med navnekampagne

Sodavandsgiganten Coca-Colas navnekampagne ”Share a coke” er hovedårsag til, at selskabet er rykket fra en 24. plads til en 14. plads på en liste over brands med godt omdømme i den danske befolkning.

Foto: Thomas Borberg

Kampagnen ”share a coke”, hvor der f.eks. står "del en cola med Camilla” på den velkendte amerikanske sodavand, har haft en markant effekt hos den danske befolkning.

Coca- Colas brand er således blevet løftet fra en 24. plads til en 14. plads på listen over brands, der ifølge Reputation Institute har det bedste omdømme i den danske befolkning. Det skriver Børsen.

Kampganens liv på de sociale medier har stort set klaret arbejdet for selskabet.

”Det blev markedsført, men der skulle ikke særlig meget til,” siger Charlotte van Burleigh, landechef for Coca-Cola Danmark og tilføjer at der blev kørt en udendørs markedsføring, et tv-spot og en teaserkampagne.

Coca-Cola aflægger regnskab for første kvartal i dag.

Markant dyk i grænsehandlen med øl og sodavand i 2013

Frankrig på vej med høje fastfood-afgifter

Harboe skal nå at sælge mange Bjørnebryg

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier