Carlsberg skal i sommeroffensiv for alkoholfri øl

Den unge generation drikker betydeligt mindre øl, end tidligere generationer gjorde. De store bryggerier, inklusive Carlsberg, ser alkoholfri øl som en stor del af svaret på udfordringen.
Den kommende sommer med flere store sportsevents kan blive vigtig for den danske bryggerigigant Carlsberg. | Foto: Pr/ Carlsberg
Den kommende sommer med flere store sportsevents kan blive vigtig for den danske bryggerigigant Carlsberg. | Foto: Pr/ Carlsberg
STEN THORUP KRISTENSEN

Så længe nogen kan huske, har det i en række kulturelle og sociale sammenhænge været en selvfølge, at man mødes over en øl. Det står imidlertid til at ændre sig. En undersøgelse har vist, at 8 pct. af akkurat myndige briter drikker øl hver uge. For blot 10 år siden var andelen 50 pct. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter