Carlsberg vil fastholde momentum og tage andele på største marked

Efter et vellykket kinesisk nytår, hvor det danske bryggeri overgik forventningerne og havde en organisk vækst på 5 pct., vil bryggeriet lede efter endnu flere andele. Carlsberg runder snart 100 byer.
Der er fortsat plads til at vokse på det store kinesiske ølmarked, hvor interne planer fylder højere end makroøkonomien i landet for Carlsberg. | Foto: Stine Bidstrup
Der er fortsat plads til at vokse på det store kinesiske ølmarked, hvor interne planer fylder højere end makroøkonomien i landet for Carlsberg. | Foto: Stine Bidstrup

Selvom kinesiske forbrugere fortsat er tilbageholdende, og ølmarkedet har været fladt i løbet af årets første tre måneder, har Carlsberg formået at løfte salget med 5 pct. og dermed taget markedsandele fra konkurrenter. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter