Tonicproducent hæver priserne

Det er stigende omkostninger til glas, der får Fevertree til selv at sætte priserne op.
Foto: Neil Hall/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Neil Hall/Reuters/Ritzau Scanpix

Tonicproducenten Fevertree sætter som følgende af stigende priser og mangel på glas atter sine egne priser op.

Samtidig skrues der ifølge Reuters op for produktionen på amerikansk jord.

Udmeldingen kommer oven på, at drikkevareselskabet i januar advarede, at overskuddet for 2022 vil bære præg af øget omkostninger til glas på omkring 20 mio. pund i forhold til normalen. 

Fevertree har allerede hævet priser på tværs af sine i alt 85 markeder med omkring 5 pct. i indeværende år.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Stifter Kaspar Basse startede Joe & The Juice for 20 år siden. | Foto: Gregers Tycho

Joe & The Juice er sat til salg