Tonicproducent hæver priserne

Det er stigende omkostninger til glas, der får Fevertree til selv at sætte priserne op.
Foto: Neil Hall/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Neil Hall/Reuters/Ritzau Scanpix

Tonicproducenten Fevertree sætter som følgende af stigende priser og mangel på glas atter sine egne priser op.

Samtidig skrues der ifølge Reuters op for produktionen på amerikansk jord.

Udmeldingen kommer oven på, at drikkevareselskabet i januar advarede, at overskuddet for 2022 vil bære præg af øget omkostninger til glas på omkring 20 mio. pund i forhold til normalen. 

Fevertree har allerede hævet priser på tværs af sine i alt 85 markeder med omkring 5 pct. i indeværende år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter