Øldrikkerne på tværs af markeder efterspørger i stigende grad alkoholfrie alternativer til de nuværende øl på markedet og det får nu den japanske bryggerigruppe Asahi.
Bryggeriet har derfor sat en større global lancering i søen af sin ølvariant ”Asahi Super Dry 0.0%”, der skal markedsføres intensivt i Storbritannien og Irland først - og sidenhen i Australien, New Zealand, USA, Canada og Frankrig i begyndelsen af 2023.
Asahi-bryggeriet planlægger helt strategisk, at 20 pct. af hele produktporteføljen fra 2030 skal have alkoholfrie alternativer, fordi at bryggeriets research viser, at omkring 43 pct. af forbrugerne leder efter veje til at nedsætte deres ølforbrug og jagter alkoholfrie alternativer med god smag.
Selskabet sætter derfor gang i en global kampagne for ”Asahi Super Dry 0.0%” - og har blandt andet sponsorater i fodboldklubben Manchester City Football Club og for Rugby World Cup 2023.
”Ølverdenen ændrer sig. Med 53 pct. af forbrugerne, der afprøver nye mærker uden og med lav alkohol i år, ved vi, at britiske ølelskere søger højkvalitetsøl, der kan nydes i og uden for hjemmet uden at gå på kompromis med forfriskning og smag. Asahi Super Dry 0,0 % er lavet til at matche smagsprofilen af dens originale signatur, supertørre smag, hvilket giver udvidet valg og muligheder for moderation,” udtaler marketingdirektør Sam Rhodes fra Asahi UK.