Coca-Cola vil skrue op for emballagekreativiteten i ny salgsstrategi

Coca-Cola prøver fra tid til anden nye udtryksformer af på flasker og dåser, men fremover vil selskabet skrue op for kreativiteten i det visuelle udtryk som led i slagsstrategi.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Emballage og indpakning fylder en større rolle end tidligere, når forbrugere skal have noget hurtigt at drikke.

Det sagde Coca Colas adm. direktør, James Quiency, tirsdag i anledning af tredjekvartals-regnskabet, hvor han annoncerede mere vægt på indpakning for næste regnskabsår og indikerede, at Coca Cola skruer op for de kreative emballager.

Det skriver det amerikanske medie CNN Business.

Samme direktør har tidligere udtalt, at strategien med fornyet emballage er en måde at holde fast i kunderne på i en tid, hvor priserne stiger, som nu, hvor inflation

Som et eksempel på strategien annoncerede Coca-Cola en ny sprite-flaske, hvor den ikoniske grønne farve vil blive ændret til en gennemsigtighed plastik-farve.

Coca Cola skruer op for forventninger - aktien stiger

Pepsico investerer milliardbeløb i energidrikproducent

Coca Cola sælger mere og løfter forventninger til året

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter