Molson Coors-aktien dykker oven på kvartal med svækket salg

En skrumpet salgsvolume i regnskabsårets første halvår fik tirsdag den internationale bryggerikæmpes aktie til at banke nedad.
Foto: Christinne Muschi/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Christinne Muschi/Reuters/Ritzau Scanpix

Molson Coors-aktien tog tirsdag et ordentligt slag, og aktien var ved børslukningen faldet med samlet 10 pct.

Ifølge CNBC skal årsagen findes i det ”usikre makroøkonomiske miljø”, som bryggeriets adm. direktør Gavin Hattersley i forbindelse med offentliggørelsen af halvårsregnskabet nævnte som begrundelse for et svækket salg på tværs af den samlede ølindustri i årets andet kvartal.

Molson Coors, der blandt andet står bag mærker som Coors, Sol, Miller og Rekorderlig, måtte i andet kvartal se den samlede amerikanske salgsvolumen skrumpe med 1,7 pct. i forhold til året før. Omsætning og indtjening stemte dog overens med analytikernes forventninger i andet kvartal.

Den internationale bryggerikæmpe præsterede ellers at komme ud af regnskabsåret første kvartal med det, som bryggeriet selv beskrev som den ”højeste kvartalsvise toplinjevækst i over et årti.”

Nettoomsætningen endte således på 2,2 mia. dollar mod 1,9 mia. i første kvartal af 2020 - en stigning, der ifølge bryggeriet skyldes øget salg af mærker som Coors Light og Miller Lite.

Amerikansk bryggeri viser den højeste kvartalvækst i ti år

Bryggerikæmpe sender gylden ordre til leverandør i Søborg

Carlsberg hilser øget konkurrence i Norden velkommen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter