Molson Coors-aktien tog tirsdag et ordentligt slag, og aktien var ved børslukningen faldet med samlet 10 pct.
Ifølge CNBC skal årsagen findes i det ”usikre makroøkonomiske miljø”, som bryggeriets adm. direktør Gavin Hattersley i forbindelse med offentliggørelsen af halvårsregnskabet nævnte som begrundelse for et svækket salg på tværs af den samlede ølindustri i årets andet kvartal.
Molson Coors, der blandt andet står bag mærker som Coors, Sol, Miller og Rekorderlig, måtte i andet kvartal se den samlede amerikanske salgsvolumen skrumpe med 1,7 pct. i forhold til året før. Omsætning og indtjening stemte dog overens med analytikernes forventninger i andet kvartal.
Den internationale bryggerikæmpe præsterede ellers at komme ud af regnskabsåret første kvartal med det, som bryggeriet selv beskrev som den ”højeste kvartalsvise toplinjevækst i over et årti.”
Nettoomsætningen endte således på 2,2 mia. dollar mod 1,9 mia. i første kvartal af 2020 - en stigning, der ifølge bryggeriet skyldes øget salg af mærker som Coors Light og Miller Lite.
Amerikansk bryggeri viser den højeste kvartalvækst i ti år
Bryggerikæmpe sender gylden ordre til leverandør i Søborg
Carlsberg hilser øget konkurrence i Norden velkommen