
Det amerikanske bryggeri Molson Coors kom ud af første kvartal med en vækst i omsætningen, der ifølge virksomheden er den ”højeste kvartalsvise toplinjevækst i over et årti”. Det skriver mediet Foodbev.
Nettoomsætningen for første kvartal lyder på 2,2 mia. dollar sammenlignet med 1,9 mia. dollar året før, og stigningen skyldes ifølge virksomheden vækst i salget af især mærkerne Coors Light og Miller Lite.
Samtidig oplevede selskabet en stigning i nettoomsætningen på 84,2 pct. i Europa, Mellemøsten, Afrika, Asien og Stillehavsområdet. Til sammenligning oplevede Molson Coors samme periode sidste år en nedgang i nettoomsætningen på 34,9 pct. grundet coronarestriktioner i Europa.
”Starten af 2022 bragte fortsat momentum for Molson Coors. Mange af vores kernemærker fortsatte med at overgå deres jævnaldrende, vi tjente igen den største vækst i amerikanske hard seltzers blandt store bryggerier, og vores ekspansion ud over øl fortsatte med at vise vejen for vores omsætningsmål på 1 mia. dollar,” siger den adm. direktør for Molson Coors, Gavin Hattersley, til Foodbev og tilføjer:
”Alle var faktorer i at levere ikke bare et vellykket kvartal, men den mest kvartalsvise toplinjevækst, dette selskab har haft i mere end ti år.”
Molson Coors forventer, at virksomheden i 2022 vil opleve vækst i både top- og bundlinje, skriver mediet.