Danmarks næststørste bryggeri, Royal Unibrew, lancerer nyt brand og i samme ombæring to nye hvedeøl med henholdsvis citrus- og mangosmag.
Ifølge en pressemeddelelse er det nye brand blevet døbt ”PIFT” og er Royal Unibrews bidrag til det voksende marked af hvedeøl.
”Vi har savnet en øl til de mange danskere, der ikke kan lide bitterheden i øl, men godt kan lide den hygge, der er forbundet med ølkulturen. Vi tror på, at der er et stort potentiale i markedet, og det bekræfter vores første tilbagemeldinger fra kunderne. Vi glæder os til at dele den med resten af danskerne hen over sommeren til festivaler og som alternativ velkomstdrink til sommerens fester og fejringer,” siger Christian Lund-Martorell, Senior Brand Manager i Royal Unibrew.
Ifølge tal fra analyseinstituttet Nielsen er forbruget af hvedeøl steget med 47 pct. i løbet af de seneste år. PIFT er det første selvstændige nye brand fra bryggeriet siden ”Godt Bryg”-produktlinjen, der genoplivede gamle ølkendinge.
Royal Unibrews omsætning steg markant på mere udeliv i Europa
Royal Unibrew fastholder forventningerne til 2022
Norsk konkurrencetilsyn overvejer at stoppe Royal Unibrews milliardopkøb