Royal Unibrew lancerer nyt brand

Bryggeriet fra Faxe ser stort potentiale i markedet for hvedeøl og lancerer nyt brand samt to nye øl.
Foto: PR/Royal Unibrew
Foto: PR/Royal Unibrew

Danmarks næststørste bryggeri, Royal Unibrew, lancerer nyt brand og i samme ombæring to nye hvedeøl med henholdsvis citrus- og mangosmag.

Ifølge en pressemeddelelse er det nye brand blevet døbt ”PIFT” og er Royal Unibrews bidrag til det voksende marked af hvedeøl.

”Vi har savnet en øl til de mange danskere, der ikke kan lide bitterheden i øl, men godt kan lide den hygge, der er forbundet med ølkulturen. Vi tror på, at der er et stort potentiale i markedet, og det bekræfter vores første tilbagemeldinger fra kunderne. Vi glæder os til at dele den med resten af danskerne hen over sommeren til festivaler og som alternativ velkomstdrink til sommerens fester og fejringer,” siger Christian Lund-Martorell, Senior Brand Manager i Royal Unibrew.

Ifølge tal fra analyseinstituttet Nielsen er forbruget af hvedeøl steget med 47 pct. i løbet af de seneste år. PIFT er det første selvstændige nye brand fra bryggeriet siden ”Godt Bryg”-produktlinjen, der genoplivede gamle ølkendinge.

Royal Unibrews omsætning steg markant på mere udeliv i Europa

Royal Unibrew fastholder forventningerne til 2022

Norsk konkurrencetilsyn overvejer at stoppe Royal Unibrews milliardopkøb

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter