Med et mål om at ramme en omsætning på 20 mio. kr. i år lykkedes det iværksætterne Cool Creative Company at tiltrække sig investoropmærksomhed i DR-programmet Løvens Hule.
Interessen udmønter sig i tv-programmet i, at Coolshop-stifter Jacob Risgaard investerer 2 mio. kr. i virksomheden mod, at han i den anden retning får 25 pct. ejerskab.
Cool Creative Company har indtil videre ni produkter i en serie af iskaffe med forskellige smagsvarianter, som slutkunderne selv kan blande derhjemme, og af en meddelelse fremgår det, at døren til Salling, Coop og Rema 1000 allerede er slået ind, ligesom der er kunder i både Sverige og Tyskland.
Bag Cool Creative Company står iværksætterne Daniel David Kragh Philips, Christoffer Jonas Bergman og Steffen Kastbjerg Clausen.
”Vi har selv udviklet vores egen produktionsmetode, og vi er konstant i gang med at skabe nye smage og måder at udvide markedet på. Det har appelleret voldsomt godt til privatforbrugere, der selv ønsker at blande deres egen kaffe, men stille og roligt har vi også fået rigtig godt fat i det professionelle marked, hvor eksempelvis en bartender med vores produkter kan være langt mere produktiv,” udtaler Steffen Kastbjerg Clausen, der også agerer adm. direktør i selskabet.
Med Jacob Risgaard håber de tre at kunne komme et skridt videre med salget i både detail og på nettet.
Onlineslagter retter fokus mod færdigretterne
Allerede i sommer begyndte det at gå galt for konkursramte Bronuts
Tyggegummiselskab solgt for trecifret millionbeløb
Donutkæden Bronuts går konkurs