Den britiske supermarkedskæde Sainsbury's står til at lande 60 mio. pund mere end forventet på bundlinjen, efter særligt champagnesalget eksploderede henover julen.
Dermed forventer kæden nu et overskud på i nærheden af 720 mio. pund, omtrent 6,4 mia. kr., mod de forventede 660 mio. pund, skriver The Guardian.
Ifølge Sainsbury's, der er Storbritanniens andetstørste supermarked, steg salget af dagligvarer med samlet 0,8 pct. i de seks uger, der ledte op til den 8. januar.
Som nævnt var det særligt champagne, der drev væksten, og ifølge Simon Roberts, der er adm. direktør i Sainsbury's, var salget større end nogensinde før.
Kædens totale salg faldt dog med 2,4 pct. over samme periode, hvilket primært skyldes forsyningsproblemer på blandt andet teknologi.
Britiske supermarkeder begynder at rationere mad
Næste britiske supermarkedskæde i spil som opkøbsemne
Tesco vandt markedsandele i juleperioden