FødevareWatch

Tesco vandt markedsandele i juleperioden

Den britiske supermarkedskæde vandt i ugerne frem mod jul markedsandele, hvilket nu får analytikere til at spå om opjustering af indtjeningsprognosen.

Foto: ANDREW BOYERS/RITZAU SCANPIX.

Storbritanniens største supermarkedskæde Tesco har over julen udkonkurreret sine største konkurrenter og øger markedsandelene til højeste niveau siden 2018.

Det skriver magasinet This Is Money.

Ifølge ny data fra analysevirksomheden Kantar steg Tescos markedsandele i de 12 uger frem mod den 26. december med 0,6 procentpoint til 27,9 pct. ift. samme periode i 2020.

Tesco hævede i oktober sin prognose for indtjeningen i regnskabsåret, og flere analytikere hævder ifølge magasinet, at der nu igen er udsigt til en opjustering.

Omvendt så Tescos største konkurrenter Sainsbury's, Asda og Morrions deres salg falde med henholdsvis 4,4 pct., 3,9 pct. og 6,5 pct. i den samme periode sammenlignet med 2020.

Strejkevarsel rammer Tesco på det værst tænkelige tidspunkt

Kunderne bliver hængende lidt længere i Nettos nye butikskoncept

Detailkæmpe køber majoritet i leveringstjeneste 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier