FødevareWatch

Somersby vil udnytte nye forbrugertendenser

Somersby er et af de brands under Carlsberg-paraplyen, der er vokset mest de seneste år. Ana Milicevic, der er ny Global Brand Director for Somersby, ser uudnyttede muligheder inden for populære kategorier.

Foto: Screendump / Somersby

Somersby har de seneste år været en lukrativ forretning for Carlsberg-koncernen. Ny direktør for brandet, Ana Milicevic forventer, at de gode takter vil fortsætte. Samtidig følger hun interesseret med i den stigende udvikling inden for hard seltzer-markedet.

De seneste par år er Somersby vokset med tocifrede vækstrater på tværs af 70 markeder verden over. Senest i 2021 er salget vokset med 17 pct. i første halvår, hvilket kun blev overgået af ølmærket 1664 Blanc med 25 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Leje af skibe er langtfra et ukendt fænomen for Coca-Cola

Det vakte stor opsigt, da en chef fra Coca-Cola for nylig meldte ud, at selskabet grundet pressede forsyningskæder havde chartret tre tørlastskibe En metode, selskabet ofte har brugt, lyder det til ShippingWatch. Nike forventer at mangle varer de næste kvartaler.

Frosset kaffekoncept henter stor investering

Folkene bag et amerikansk kaffekoncept, hvor man lynfryser friskristede kaffebønner, så de holder mere af smagen, har hentet, hvad der svarer til knap 225 mio. kr. i en investeringsrunde.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier