Der er masser af øl i Dagrofas butiksstrategier for tiden, og nu kommer der flere til
I maj bragte Meny-kæden et nyt koncept til torvs, hvor man med større bredde i sortimentet, uddannelse af medarbejdere og bedre iscenesættelse vil øge salget af specialøl i kædens butikker.
Og nu følger Min Købmand-kæden så efter.
Ifølge Dagligvarehandlen vil kæden fra uge 44 udrulle et nyt specialølkoncept med 35-55 nye varianter af øl, som udover primært at blive leveret af Royal Unibrew og Carlsberg, men også fem særlige private label-øl produceret af Skanderborg Bryghus.
"Vi kan se en stigende interesse for specialøl i alle slags varianter, som vi nu imødekommer i samarbejde med Royal Unibrew og Carlsberg. Derudover lancerer vi nye varianter af Min Købmands egne øl efter en stor succes med sommerpilsner og juleøl også under eget brand," siger Esben Keller, kædedirektør for Spar, Min Købmand og Let-Køb med henvisning til de fem øl fra Skanderborg Bryghus.
I den første tid efter introduktionen i Meny i maj så kædedirektør Richo Boss salget af specialøl stige til indeks 150, sagde han til FødevareWatch i juni.
"Markedet for specialøl har virkelig taget en drejning over de sidste ti år. Specialøl udgør i dag ikke halvdelen af den samlede omsætning, men det er markant tættere på end for bare få år siden. Da vi lancerede vores nye koncept, havde vi en hel uge, hvor Leffe-øl solgte bedre end f.eks. Grøn Tuborg," sagde han dengang.
Dåsedebut til Jacobsen-særlancering
Meny lancerer eksklusivaftale med specialbrygger
Meny satser benhårdt på nyt koncept med specialøl