Kaffebrandet De Longhi, der står bag en lang række automatiske kaffemaskiner til hjemmet, har netop præsenteret sin første internationale reklamekampagne.
I den bærende hovedrolle finder man Brad Pitt, der dermed træder ind på scenen, hvor han kan kæmpe med Nespressos blikfang George Clooney om opmærksomheden.
”Vi mener, at Brad Pitt er den perfekte ambassadør til at gå forrest og fortælle hele verden om De Longhi. Brad er et levende eksempel på De Longhis ånd: Modig og international og samtidig sofistikeret og elegant," udtaler topchef Massimo Garavaglia i en pressemeddelelse.
Videre hedder det, at brandet er vokset i de senere år, og at man særligt i Nordeuropa stadig ser muligheder for at øge mængderne af kaffe.
"Vi ser en fortsat vækst på markedet for fuldautomatiske kaffemaskiner i Skandinavien. Alle markeder vokser hurtigt, og der er stadig potentiale til at blive ved med at vokse i fremtiden, da fuldautomatiske kaffemaskiner kun repræsenterer 7 pct. af den samlede mængde for producenter af varme drikke i Norden," siger Massimo Garavaglia med henvisning til GFK-paneldata fra maj 2021.
George Clooney har næsten siden Nespresso lancerede sin første kapselmaskine i 2010 repræsenteret det Nestle-ejede brand.
Nestlé investerer 800 millioner i Nespresso-center
Danskerne kværner kaffe som aldrig før
Dansk kaffe-iværksætter er blevet Europas største