Nespresso-konkurrent får Brad Pitt som frontmand

Mens Nestles kaffemærke Nespresso sikrer sig opmærksomhed gennem skuespilleren George Clooney, har konkurrenterne i De Longhi netop sikret sig Brad Pitt som blikfang.
Foto: PR / De Longhi
Foto: PR / De Longhi

Kaffebrandet De Longhi, der står bag en lang række automatiske kaffemaskiner til hjemmet, har netop præsenteret sin første internationale reklamekampagne.

I den bærende hovedrolle finder man Brad Pitt, der dermed træder ind på scenen, hvor han kan kæmpe med Nespressos blikfang George Clooney om opmærksomheden.

”Vi mener, at Brad Pitt er den perfekte ambassadør til at gå forrest og fortælle hele verden om De Longhi. Brad er et levende eksempel på De Longhis ånd: Modig og international og samtidig sofistikeret og elegant," udtaler topchef Massimo Garavaglia i en pressemeddelelse.

Videre hedder det, at brandet er vokset i de senere år, og at man særligt i Nordeuropa stadig ser muligheder for at øge mængderne af kaffe.

"Vi ser en fortsat vækst på markedet for fuldautomatiske kaffemaskiner i Skandinavien. Alle markeder vokser hurtigt, og der er stadig potentiale til at blive ved med at vokse i fremtiden, da fuldautomatiske kaffemaskiner kun repræsenterer 7 pct. af den samlede mængde for producenter af varme drikke i Norden," siger Massimo Garavaglia med henvisning til GFK-paneldata fra maj 2021.

George Clooney har næsten siden Nespresso lancerede sin første kapselmaskine i 2010 repræsenteret det Nestle-ejede brand.

Nestlé investerer 800 millioner i Nespresso-center

Danskerne kværner kaffe som aldrig før

Dansk kaffe-iværksætter er blevet Europas største

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter