FødevareWatch

Heineken hev stikket til markedsføring efter fodboldulykke

Bryggerikæmpen trak al markedsføring under EM i fodbold efter Christian Eriksens ulykke i første kamp i flere dage.

Foto: Paulo Whitaker/Reuters/Ritzau Scanpix

Fodbold og øl hænger uløseligt sammen for mange fans, der før, under og efter kampene har indtaget masser af kolde genstande rundt om i landet.

For bryggerikæmpen Heineken er der også masser på spil under EM, men da fodboldstjernen Christian Eriksen i første kamp faldt om, blev der kort efter opfordret til at sætte alle reklametiltag på pause, hvilket skete i Danmark og flere andre europæiske lande, fortæller Heinekens og Royal Unibrews marketingdirektør Kim Braget til Markedsføring.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier