FødevareWatch

AB Inbev ruller seltzer-angreb ud i flere europæiske markeder

Verdens største bryggerikoncern udvider antallet af markeder, hvor forbrugerne kan få fat i Mikes Hard Seltzer.

Foto: PR / AB Inbev

Bobler er der masser af i markedet for de kalorielette hard seltzers, og ligesom det er tilfældet i både Royal Unibrew og Carlsberg, har man også i verdens største bryggerikoncern, AB Inbev, planer om at få del i opturen.

Ifølge Beverage Daily breder AB Inbev i de kommende måneder sin indsats ud, som hidtil kun har været centreret omkring Storbritannien og USA og brandet Mikes Hard Seltzer.

Med planer om at følge op på sidste års juli- og august-fremgang på 36 pct. skal Mikes Hard Seltzer i de kommende måneder lanceres i Belgien, Frankrig, Holland og Tyskland.

Sidste år nåede seltzer-salget knap 25 mia. kr. i USA, og i Storbritannien lyder et forecast, at kategorien i 2025 vil udgøre omkring 5 mia. kr.

Carlsberg: Hard seltzer kan blive større end alkoholfri øl

Heineken hopper med på boblende bølge

Spirituskæmpe køber texansk producent 

Mere fra FødevareWatch

Tilbud på takeaway skal få unge briter til at blive vaccineret

Den britiske regering har indgået flere partnerskaber med takeaway- og køretjenester såsom Uber, Bolt, Deliveroo og Pizza Pilgrims for at få rabatordning op at stå. Her kan unge briter få rabat på takeaway og taxature, hvis de siger ja til coronavaccine.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier